بدون شناخت تاریخ چگونه می توان به زمان حال و آینده اعتماد داشت؟ تاریخ دریچه ایست که بشر را با خود بیشتر آشنا می کند، اینکه بشر تصادفا به این روزهای خود نرسیده است، داستان آرکیوفشن به سالهای دور باز می گردد، زمانی که من دانشجویی پرسشگر بودم و به سبب آشنا شدن با دکتر یوسف مجید زاده توانستم دنیای باستان را با درکی عمیق بشناسم. حضور بعنوان یک طراح در محوطه های باستانی ازبکی و جیرفت و همنشینی همیشگی با تیم های حفاری بسیار برجسته ی بین المللی آن روزها سبب شد تا باستان شناسی بخشی دوست داشتنی از زندگی من شود و هر روز بیش از پیش به ارزش شناخت دنیای باستان پی برم. سفر به کشورهای متعدد و دیدار از محوطه های باستانی گوناگون باعث شد شناخت بیشتری به انواع مختلف معرفی محوطه های باستانی به انسان های عادی و غیر آکادمیک بدست آورم. شرایط گاها نا مساعد در معرفی و شناساندن مناطق باستانی متعدد ایران که مهدی شناخته شده در تمدن جهان است موجب شد تا به اندیشه ای ترکیبی بین باستان شناسی و مد دست یابم. برندی از جنس دنیای باستان اما با ساختاری معاصر و مدرن. ایده ی اینکه کمد لباسهایمان را مبدل به کتابخانه ای از جنس لباس ها کنیم و تاریخ را توسط لباس ها از گوشه ی موزه ها و درون کتاب ها خارج کنیم و به میان جامعه  آوریم. اینگه با پوشیدن بخش هایی از تاریخ، می توان به ذات ساکن تاریخ حرکت بخشید. آرکیوفشن یا همان باستان پوش در اصل یک حرکت اجتماعی است نه فقط یک محصول و یا حتی یک برند، زبانی نو برای بیان تاریخ به جامعه. اینگونه می توان امیدوار بود که تاریخ زیباتر و دوستداشتنی تر به جامعه بیان شود. آرکیوفشن از نظر ساختار ترکیبی است از دو  لغت آرکیولوژی به معنای باستان شناسی و فشن به معنی مد که در کشورهای ایران و پرتغال به ثبت رسمی رسیده است. در ایران برای خوانش راحت این برند نام آنرا باستان پوش گذاشته ایم تا هم پاسدار زبان پارسی باشیم و هم ساختار بین المللی خود را حفظ کنیم.
صدرالدین شریعتمداری که در بین دوستانش به نام صدرا شناخته می شود، خالق برند آرکیوفشن است و اکنون بعنوان طراح و مدیر خلاقیت آرکیوفشن مشغول است. وی متولد مهرماه سال ۱۳۶۰ بوده و پس از همکاری با یساری از برندهای اروپایی نظیر آدولفو دومینگز، بوجی، جی اکس ، کلارکس و نیز طراحی و ایده پردازی بسیاری از برندهای ایرانی همچون بادی اسپینر، پنو، فلیتیو، رامودایتی، ایزوکیدز . مشاوره ی مارکتینگ به بسیاری دیگر نظیر بی سی سی، پیانو، زاگرس و بسیاری دیگر ، دل در مسیر اصلی خود یعنی تلفیق مد و باستان شناسی نهاد. آرکیوفشن با شعار تاریخ در حال حرکت ایده ای بود که توسط وی خلق شد و بوتیک موزه به دنیای مد راه یافت.
پیام سبحانی دیگر نقش آفرین آرکیوفشن است که از سال ۱۴۰۰ به آرکیوفشن پیوست، سالها تجربه در زمینه ی سیستم های پیشرفته ی فروش و علاقه ی بیش از حد او به تاریخ و هنر باعث شد تا در آرکیوفشن ترکیبی متفاوت خلق شود. 
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش